May Britts fotoblogg

tirsdag 11. august 2009

Fredrikstadtur

Lørdag 08.aug. våknet vi til strålende vær og turen gikk til Østfold. Jeg ville på jakt etter røde vannliljer, hadde fått tips om et vann i Fredrikstad. Vi hev Kurmit på taket og festet han etter alle kunstens regler, men han "klaget" fælt da vi kom opp i 100km/t. Han ristet på hele seg og blafret og bar seg - så vi måtte stoppe og hjelpe han flere ganger. Vi fant tjernet vi skulle til ved hjelp av GPS og en annen behjelpelig dame. Da vi fikk Kurmit på vannet og vi fikk kommet oss opp i, protesterte han vilt med å åpne begge bunnproppene sine og Ole ble kliss våt, jeg var heldig for jeg satt på en oppblåsbar pute, det var godt å ha med et skift, hi, hi. Ole ute med "Daycruiser`n" Kurmit.
Vannliljer så vi, men ikke av annen art enn det jeg har tatt bilder av, men heldigvis var det svermedag for "Øyestikkere", det var så flott farge på de..... I tillegg var det noe utrolig folkekjære Stokkender, så jeg fikk tatt bilder.......
Litt skuffet over å ikke ha funnet det jeg lette etter dro vi til Gamlebyen i Fredrikstad, der var det jo kjempefint. Kvelden ble avsluttet med konsert-/show med Jahn Teigen, du verden hvor imponert jeg er over han. Jeg ble like rørt nå som for ca. 3 uker siden, tårene bare kommer, jeg synes han så inderlig fortjener denne oppturen og rosen. Optimist. Takk for nå.

1 kommentar:

  1. Så flotte bilder du har tatt. Kjedelig at du ikke fant vannliljene, men du fant jo heldigvis andre herlige motiver!

    Øyestikkerne hvor det var ringer i vannet synes jeg var utrlig flott!

    Jeg gleder meg til flere bilder!

    SvarSlett