May Britts fotoblogg

søndag 18. april 2010

17.april 2010 Christiania Theater, Oslo

Endelig har Dagen kommet:)) Ja, de fleste av mine Facebook-venner tror jeg er gal, jeg tenker med meg selv: "Bare la de tro det, vær deg selv du!!" Jeg var på Jahn Teigen show i Tbg i sommer og det var jo bare SÅ bra. Han ga alt og litt til:) Publikum klappet takt og sang med på hans flotte tekster. Da forestillingen var over tenkte jeg: "Åh... dette var bra, kunne vel kanskje tenkt meg det en gang til", men det kunne jeg jo ikke si høyt.......andre trodde kanskje da at jeg var litt sprø. Men så kom min mor til å nevne at hun kunne tenke seg dette showet og da var jeg ikke sen med å si at vi kunne dra sammen. Jeg bestilte billetter til siste forestilling i Tbg, men det var jo heller ikke så lett..... hans 5 forestillinger ble til noen og tjue...... Den kjemien Jahn og Anita (Jahnita) har på scenen er så sterk..... egentlig går jeg og håper på et scenefrieri fra en av dem og fikk det for meg at hvis det skjedde vil det bli på siste konserten, så vi stilte opp. Showet var minst like bra som det første... og mor og datter var veldig fornøyde, men det kom ikke noe frieri..... Da var det bestemt at det skulle settes opp noen show i Oslo i oktober....... og tanken kom igjen..... hadde vært gøy og vært der engang også.... Var spent på om Oslofolket ville ta like godt i mot han som i Tønsberg. Og jeg er fylt av mange følelser når det gjelder denne mannen: I mine øyne er han en utrolig musiker/sanger.... Men jeg synes aldri han har fått den annerkjennelsen han fortjener, men nå har den kommet; jeg er så glad på hans vegne. Så skjedde jo det at det ble Oslokonserter i : oktober, november, noen i desember, så februar, mars og noen i april 2010. Og nå er det satt opp to konserter til i Oslo i oktober 2010, så hvis noen vil være med....kan jeg godt ta en tur til, men da vil jeg sitte på 1.rad:) Men ingen ville være med på Oslokonsert nå, så jeg la ut en invitasjon på Facebook og Line takket ja. Det var ikke lett å få billetter, men vi klarte det. Og i mellomtiden har jo Jahn fått HEDERSMANNpris:) Noe jeg synes er fantastisk. De siste 14 dagene har jeg foretatt nedtelling på Facebook og har gledet meg rått. Endelig var dagen der. Jeg hentet Line og vi dro avsted mot "tigerstaden" i 10 tiden, vi hadde ladet opp kameraene og tomme minnekort og første stopp ble: Folkemuseet på Bygdø. Et flott sted og med MASSE blåveis. Været var variabelt, men stort sett opphold.... noen få dråper. Vi brukte noen timer her og kjørte videre inn til byen og vi ville se området rundt Elvebakken videregående skole og Akereælva. Dette er et område med utrolig mye graffiti og spennede for sånne "bondetupper" som oss.... Vi brukte litt tid her og havnet etter hvert på Operaen.... der ble det jo også fotografert litt.... Deretter ble vi enige om at hvis vi skulle få tid til middag før forestilling, måtte dette bli nå... vi fant en parkerin ved Rådhuset, fant en italiensk restaurant og bestille Villsvin, maten kom kjapt på bordet og smakte fortreffelig.... Så var det å komme seg opp til Christiania Theater....... showet skulle starte. Vi satt på galleriet og hadde kjempesikt...... Showet var like bra og synes publikumet i Oslo også klarte å vise hvor mye Jahnita betyr for enkelte av oss..... En fantastisk dag/kveld. Tusen takk Line for at du ville dele dette med meg:)) Har funnet en link med Anitas nye sang til Jahn ...... ikke noe rart at jeg får noen vibber av love..... http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=560584 Her kommer bilder, noen er veldig inspirert av våren:)
Folkemuseet
Lefsebaking Her er vi inne i et hus fra Flesberg.
Fant ei litt kul trapp
En bygård et sted i staden
Søyler
Midt i Oslo sentrum
Her er vi ved Elvebakken skole og Grusomhetens teater og Strykejernet kunstskole. Et spennede strøk:)
Operahuset
Hedersmannen og Anita...

2 kommentarer:

  1. Tusen takk til deg også for en strålende tur - jeg storkoste meg!!!

    Det er gøy å se bildene dine, og se i forhold til mine. Vi har stått ved siden av hverandre, og allikevel er endel av bildene veldig forskjellige. Skal se om jeg ikke får lagt ut noen på bloggen min i kveld.

    Du får si fra en annen gang du skal på fototur - f.eks til Drammen - kanskje får jeg muligheten til å bli med igjen :)
    Idag har jeg kost meg med prikling, så nå er drivhuset fylt opp :)))

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se dine bilder:))

    SvarSlett