May Britts fotoblogg

fredag 23. juli 2010

Gatelangs og bryggelangs

Har vært på både biltur og fottur i dag. Var egentlig på jakt etter markblomster og kønn, som vi sier i Vestfold, korn. Kjørte litt uten mål og mening, men havnet i Undrumsdal....og ble plutselig obs på en fugl som satt på en høyspendtledning...... Stoppet bilen, frem med kamera og fuglen tok seg en sveverunde for meg før den forsvant med et bytte i nebbet, lurer på om det var em Musvåk ?
Så gikk ferden videre til Re, Korssjø, Fon og til Langevann i Ramnes. Der tok jeg meg en spasertur innover i skogen.... og så på stien foran meg.....hva tor du var der? Jo, en orm. Jeg hadde ikke med meg Brendhagen-klypa, ormeklypa, og var ikke forberedt på dette møtet. Jeg skvatt som bare det og den forsvant fort inn i gresset, jeg vet ikke om det var huggorm eller stålorm. Men jeg snudde nå..... Tok bilde av de som badet i Langevann i stedet....
Så gikk turen videre tilbake til Tønsberg, men stoppet i Ramnes og hilste på ei kusine. og stoppet under veis og tok bilder av blomster og åkre.... Så bar det ut igjen, tenkte jeg skulle ta noen bilder i Gjestehavna i Tønsberg, som tenkt så gjort. Det var en flott kveld, jeg reiste ned i 20,45 tiden og ville ta noen bilder, også før solnedgang, det var 21 grader, masse båter og folk som hadde det hyggelig :)

1 kommentar:

  1. Flott bilder denne gangen også, likte godt nærbildene jeg da ;)

    SvarSlett