May Britts fotoblogg

onsdag 9. februar 2011

9. februar 2011

 TØNSBERG 3. feb. 2011 

            sol, vind og rundt + 3 C
Thon Hotel, oppned
Mast og tekstene dame... tror ikke hun oppdaget meg...
Jeg var jo ute og tok bilder forrige uke også jeg, glemt å dele de med dere.... Jeg var ute på torsdag i forrige uke, da var det også et fantastisk flott vær, men det blåste en del. Det hadde smeltet en del og det medførte sølepytter på brygga, men litt fin speiling. Ellers var det holkeføre menge steder.    

                  
DRAMMENs besøk

Tar nok en tid før denne skal ut å seile.... Ikke åpent farvann noe sted.
















                                    
                                                                                        
                                                                                                   
 Tønsberg brygge, ligger stille og nyter sol uten turiststrøm. Men når bare brygga har fått ristet av seg snøen og blitt varm, ønsker den turistene velkommen <3







Skallevollstranda badet i sol, helt uten brune og badene kropper.... Da jeg kom ned til stranda, blåste det friskt... Se bølgene og spruten ved moloen jeg står på....









Litt fra hjemme også :





TENVIK, TJØME, HVASSER    9. feb. , - 2 C, lett overskyet, vindstille....
Det er strålende flott om dagen, hadde en vakker dag med ny snø på trærna i går, det fikk jeg bare fornemmet og ikke foreviget....Men i dag var det jo like fint, bare minus snøen på trærna.
Tenvik, med utsikt mot Veierland. Stilte meg litt tvilende til skiltinga her.....Spesielt 30 sona.....

Jeg hadde en liten diskusjon med meg selv i dag, men jeg ble til slutt enig med meg selv og besluttet at Tenvik, Hvasser og Tjøme skulle få besøk i dag..


Denne svanen dukket opp da jeg nysjerrig tittet ned i vannet...

Galleri Nesjar





Vinteropplag?




FYNSLETTA HVASSER
Det var godt å høre fuglene synge, her var det virkelig fuglesang i dag.

Også rart å se kombinasjonen av is, snø, strand, skjell, tang, sjø og svaberg....

Det er vår....














Her ligger skjella rett under en tynn ishinne...

Her ligger snøen i "lag"











VERDENS ENDE
Ferder fyr i det fjerne

Det er godt i sola!!  Se det smelter




Noen fler enn meg som har merket at sola gjør godt..... 







Båtens navn er VÅRLIV








2 kommentarer:

  1. Det var dumt at det ikke passet for meg igår ;)

    Her var det masse flotte bilder. Noen favoritter fra meg var det med sten i forgrunn og dus øy langt bak, rødt skjerf på krakken var tøft, men det jeg likte best var det tredjersiste her - jeg studerer og studerer og lurer på hva er det du har tatt bilde av ;)

    SvarSlett
  2. Takk, Line. Ja, hadde vært hyggelig å ha deg med på tur... Vi prøver igjen.... Det var så flott på Tjøme igår, den den blå flotte himmelen forsvant litt igjen. Skal du fortsette å lure på det 3. siste bilde, eller vil du ha en forklaring?

    SvarSlett