May Britts fotoblogg

lørdag 5. mars 2011

VM Oslo 2011




4.mars 2011
VM i Holmenkollen går mot slutten. Det har vært et folkehav og masse medaljer til Norske aktører, og denne dagen hadde vi vunnet 4 x 10 km herre stafett, etter mye spenning. Jeg fant ut at jeg hadde lyst til å få med meg folkestemningen, jubelbrus og premieutdelling på universitetsplassen... Så jeg bråbestemte meg og reiste til Oslo.
Jeg var knallheldig og fikk parkeringsplass rett ved Rådhuset... Og fra jeg gikk ut av bilen, var det folk over alt.... De smilte og sang og det var veldig hyggelig....Det var folk og norske flagg over alt.... Røde dynejakker, hvite luer, blå ryggsekker og masse glade folk.




Setter inn et knippe med bilder av publikum her,,,,,







 Spikersuppa bestod nå av mange kiosker, buer, og massevis av folk. Karl Johan hadde massevis av is-skulpturer, visstnok laget av ei italiensk kunstnerinne..... Skulpturene skulle dekke en del av Munchs ting.
"Syk pike"

Flaska er en del av skulpturen "Syk pike"



Fra Munchs "Skrik"





Helly Hansen hadde en utsalgsplass i is



Utenfor Stortinget var det arrangert litt aktiviteter for barn : Bl.annet med DUDLER






Før premieutdelingen tok jeg med en liten tur bort til Jan Thomas, men så ikke han noe da.....





Isblokk med tulipaner

Det å stå i Spikersuppa sammen med 150000 mennesker og synge "Ja vi elsker" var enormt stort...


















Og til slutt stoppet vi ved John Smiths for å høre neste dags værmelding, og jammen var jeg på TV. Se filmsnutten. I begynnelsen står jeg i rød jakke og klapper, ved siden av Liss også i rød jakke og hvit lue.....






En flott dag med tanke på GULL i herrestafetten og flott arrangement i Oslo!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar