May Britts fotoblogg

onsdag 18. mai 2011

17.mai

Gratulerer med dagen!! Jeg er glad for denne dagen og grunnen til at vi har denne dagen, men jeg er ikke glad i kø og kaos... derfor velger jeg en litt annen variant enn de fleste denne dagen.. Jeg drar på tur......
Denne dagen ble det BLEFJELL som fikk besøk.

Naturens dørmatte
Startet fra Tønsberg ca. 10.30, vi la reisen til Blestua.. Ca. 12.45 var fjellskoa på. Sekk med mat, champisglass, mat og kaker og flagg var klar til tur.... Vårt mål var Stutåsen, men ingen av oss var kjente.
 Det var litt bløtt i fjellet, så det var lagt mange km med plank til å gå på.... Vi så et skilt til Stutåsen, men valgte å "overse" det.... Så vi trasket i vei og fant ei hytte ved et nydelig vann... Vi lånte trappa på hytta litt og koste oss med litt mat her.


Takk for lånet. Hytta ligger ved Langevatnet

Vi fortsatte runden på østsiden av vannet, Langevatn, og gikk rundt vannet... Men Strutåsen fant vi ikke.... men en fin liten plass ved vannet fant vi.... Her spiste vi bløtkake og drakk (frukt) champagne, vi feiret dagen!!
Krokbjørk



Skål for nasjonaldagen vår. Norge er et flott land å bo i.....
Da vi nesten var tilbake til hytta, fant vi en ny sti, vi ble enige om å gå litt å se hvor den stien førte oss... Og etter en stund kunne vi se Strutåsen....

Flaggheis på Strutåsen
Vi ble enige om at vi MÅTTE gå dit, for å kunne si at vi hadde vært der...... Så vi trasket i vei. Grunnen til at valget falt på Blefjell denne dagen, var vårt ønske om å finne Lemus lemus (eller Lemen) hvis De ønsker..... Men dyret var ikke å se.... Vi så veldig lite dyr, hørte noen små fugler synge og det fløy opp ei Røy like ved der hvor jeg stod (jeg hylte til) skvatt som bare det...
 Klokken 17.30 var vi tilbake til bilen, da verket det både i knær og hofter.... Men det var en flott tur. Takk Solveig for en fin tur.... Før neste Bletur, skal det skaffes kart over fjellet......

Vi fant, vi fant


 
Vakkert



Forvridd
Se Norges vakre fjell

En vakker stein- dessverre litt for stor for sekken....


Snø!!

Se på den himmelen.... på vei hjem (Meheia)

Bestiller Blekart jeg....



3 kommentarer:

  1. Flotte bilder. Naturen dørmatte var bare så tøff!

    Herlig bilde av "rødhette" MYE finere enn det forrige ;)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder, og en fred og ro jeg savner på 17-mai:)

    SvarSlett
  3. Utrolig mange flotte bilder May Britt:-)
    - og takk for hilsen i bloggen min!!!
    Klem

    SvarSlett