May Britts fotoblogg

lørdag 11. juni 2011

Et "levende" menneske

Hvor ofte møter du et "levende" menneske? Med "levende" mener jeg ikke bare et menneske som puster, men som kan verdsette det vakre i livet....
Jeg møtte i dag dette "levende" menneske, et menneske som klarte å begeistre meg veldig i løpet av 5 min.
  Jeg skulle opp i Slottsfjelltårnet, hvor kameraklubben har utstilling.... en flott utstilling og de som har hengt opp bilder har gjort en flott jobb... Verdt et besøk.. Kr. 20,- åpent alle dager fra 11-16.
Jeg parkerte på Slottsfjellskolen og begynte på veien opp, selvsagt med kamera(e)t rundt halsen... Hadde ikke mer enn kommet inn på veien før jeg møtte en mann trillende på en sykkel, han var på vei ned... Vi nikket og passerte hverandre...., men det var "noe" med mannen, jeg snudde med og hva så jeg? Jo bak på sykkelen hadde han en gammel Bergan meis og opp av denne stakk vakre blomster og en rødrutet duk og litt annet stash... Jeg fikk summet meg såpass at jeg fikk ropt ; "Unnskyld, kan jeg få ta et bilde av deg og sykklen din" og han snudde seg blidt og sa ja-vist kan du det. Jeg gikk tilbake til mannen, han pesenterte seg med et varmt og realt håndtrykk og han fortalte at han hadde syklet fra Horten. Han likte seg så godt på Slottsfjellet, og hadde tatt en rast der. I sekken var det både mat og vin og han hadde funnet "sin" plass på Slottsfjellet og spist og tatt seg et glass vin... han levde... og han likte dette...
Blomstene i sekken var friske og mannen kunne fortelle meg at de stod i vann....Han var forsiktig med hvor han plukket, ingen skulle kunne se at han hadde frarøvet naturen noe.. Han var opptatt av at det vakre som vokste i naturen skulle bli sett av alle... Han viste meg blomstene, fargene og sammensetningen..... Det var nydelig... Jeg fikk mine bilder og takket så mye, hvor han svarte "Selv takk" og "ha en fin dag!" Jeg fortalte han at han hadde vært med på å berike min dag -  hvor ofte treffer man slike? Fantastisk

1 kommentar:

  1. Så hyggelig! Det skal imidlertid to hyggelig levende mennesker til for slike møter ;) Hvis man gir litt av seg selv får man normalt god respons tilbake :)

    Ønsker deg en fin pinse.

    SvarSlett