May Britts fotoblogg

lørdag 11. juni 2011

Vestlandstur, dag 6,7,8

Startet med inn-registrering og fotokonkurranse, tema : Kontrast og Himmel og hav.
Vi ble servert fiskesuppe til lunch.... Og deretter høytidelig åpning av Fototreffet med Ålesunds Ordfører...Bjørn Tømmerdal...

Så dro vi på by-vandring med Ålesund-patrioten Harald Grytten. Han var meget dyktig og det var interessant å høre på han. Han fortalte historien om bybrannen, oppbygginga og mye, mye mer.  Ålesund er en flott by!!











Harald Grytten


For å bli sett og hørt, brukte han en taburett

Kongeskipet

Hegre

Museum


Ready to take off

Det ble etter hvert middag, bildevisning og Vernissage på Landskonkurranseutstillingen.

Fredag:

Frokost på hytta....Så bar det inn til byen.... Første foredrag var kl. 09.30, men det droppet jeg og prøvde å ta noen bilder til konkurransene i stede. Men kl. 11.00 skulle Roger Brendhagen ha et foredrag, og jeg syntes han er en artig fyr og har mye å formidle... Tema nå var jo LUNDEFUGLEN.... Lunsj ble fortært og kl. 15.00 skulle vi til Runde, Lundefuglens "hjem". Vi skulle fraktes med båt og ta bilder både fra hav og land, men pga av for høye bølger, ble vi satt i land ved Fosnavåg og kjørt til Runde med busser... Vi spiste middag her og hvis Lundefuglen skulle bli sett måtte det gåes. Ca 1 times gange, 60 % stigning i 45 min., men opp kom jeg ..;) ;) Veldig fornøyd!! Men det var jo SÅ høyt.... Ei ur rett ned i havet, 240 m rett ned..... Har jo høydeskrekk jo, ikke tull.... Så jeg satt mesteparten av tiden delvis skjult av en stor stein..... Det blåste jo noe veldig...... Men før vi skulle dra hadde Lunden landet på noen fjellhyller ikke så langt nede... jeg la meg på magen og dro meg mot stupet....eneste muligheten for å se fuglen jeg hadde drømt om å få se.......  og jeg fikk se den, til og med fått tatt noen bilder. JEG KLARTE DET!!!!
Retur ned til bussen igjen var nesten enda vanskeligere enn oppturen.....
Tilbake til Ålesund i busser og båt...En flott dag var over..

Lundefuglen "min"





Lørdag:

Frokost på hytta... Innlevering av konkurransebilder før kl. 10.., jeg påtok meg det ansvaret... og ruslet samtidig litt rundt i byen... Jeg hadde et ønske om å finne meg en rød sydvest :)  JIPPY, Klarte det ;)
Hentet de andre og vi dro inn til byen for lunsj...
Så dro vi ut til Alnes fyr...... Kjørte gjennom 4 undersjøiske tunneler og kom fram til ei lita perle ved havet.....

Alnes fyr
  


  

Gutta med tutær!!

Tilbake til hytta for å skifte og opp på Fjellstua på Aksla for  festmiddag. Du verden hvor flott denne restauranten lå..... Oversikt over hele den flotte byen.... Maten smakte fortreffelig!!

Ålesund, sett fra Aksla

Så var det utmerkelser og premiering og vising av bilder til ut i de små timer.  Tilbake til hytta for å få noen timers søvn.... Skal i gang med hjemreise kl. 8.30 dagen derpå.

Søndag:

Siste frokost, pakking av bil og kjørte ut fra Prinsen Camping kl. 08.40!!  Bra jobba. Turen hjem gikk greit. Hadde noen småstopp underveis uten fotografering.. Hjemme i Tønsberg ca. kl. 20.15.

Triptelleren viste at vi hadde kjørt : 2191 km på disse dagene.

Vi har sett mye og hatt det veldig hyggelig....

Takk for en fin tur til : Erik, Marit, Tore, Roffe, Jan Arild, Jørn, Øyvind, Anton og Willy..

Begynt å planlegge Bergenstur neste år!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar