May Britts fotoblogg

tirsdag 22. juni 2010

Nordlandstur, Lofoten ,dag 4

Onsdag 9.juni I dag tillot vi oss å sove en time lenger, vi er litt slitne og det blir nesten morgen før vi er i seng. Vi hadde ingen eksakte mål for dagen og dagen oprant med tykt skydekke og litt regn. Vi var enige om et par utgangspunkt for fotografering; en kirke vi bor "like ved", som er nydelig, et skilt og et Vikingmuseum Lofotr. Ok, vi var i gang ; Buksnes kirke først, nydelig, med mange detaljer:
Deretter skulle vi i retning nordover, og jeg hadde bestemt meg for at jeg hadde bilde av skiltet med Kong Olavs vei:
Her har vi havnet på Loftr museet, og siden det regnet ute, måtte vi jo finne på noe. Så vi fant ut at denne høvdingsutrustningen passet godt for Øyvind, han er leder i Tønsberg Kameraklubb :)
Været lysnet og vi så et skilt med Unstad på og bestemte oss for å dra dit. På vei ut der så jeg en hel masse geiter, og da stoppes det :) Se så vakre. Her var det et øde og forlatt sted, men det var 2 gutter på veien. Det viste seg at han ene var sønnen i huset der geitene bodde. Han fortalte at de solgte ost og Turid skulle handle. Det viste seg at dette var en nederlask familie som hadde slått seg til her i ødemarka. Etter litt til kjøring, gjennom en tunnell åpnet bare landskapet seg. Det var så frodig og grønt og som alle andre strender i Lofoten, en hvit flott strand og en bitte liten kirke. Stranda viste seg å være internasjonalt kjent blandt surfere, vi så en og han var finsk,
Etter Unstad, satt vi kursen mot Nusfjord, hvor Turid hadde vært en gang tidligere, men i øs pøs regn. Vi dro hit med fint vær og spiste på Resturant Karoline, Boknafisk. Her kommer noen bilder fra Nusfjord :
Og på vei tilbake om kvelden, oppdaget jeg noe som beveget seg i veien. Jeg bråstoppet (hadde ingen bak) og ut av bilen. Der fant jeg to som dette, kan det være snipunger, tro? Jeg tror jeg så moren og det var ei måse som sirklet rundt disse. Jeg flyttet de ut av veien og prøvde å "bygge" et slags rede til de..... Jeg ønsker ikke å vite hvordan det endte med disse, men håper det beste....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar